Teknik Servis Mağduriyetleri
5.2.2022
Sürekli tekrarladığım bir husus var; "Her Teknoloji Kendi İhtiyaçlarını Yaratır". Bu söylemimden hareketle, teknolojinin her geçen gün gelişmesi ve çeşitlenmesi ile markalaşmada en önemli konulardan biri şüphesiz markanın sahip olduğu yaygın teknik servis ağı...
Teknik servisler, en kaliteli markada bile, özellikle üretim hatalarına karşı mutlaka markanın satıştan sonraki ilk ve son adımda markayı temsil eden en önemli yüzü konumundadır. Hele ki tüketicinin garanti kapsamında yaşadığı bir sorunun çözümünde tabir yerindeyse vakıf hizmeti gibi yok denecek kadar düşük ücretlerle, adeta amme hizmeti sunmaktadır. Peki garanti kapsamındaki konularda teknik servisleri çok cüz-i ücretlerle mağdur eden markaların, teknik servisler tarafından bu mağduriyetlerini çıkardıklarını markalar bilmiyor mu, yoksa biliyor ama işlerine mi geliyor?
Özellikle halkın yoğun olarak karşılaştığı beyaz eşya servislerinde teknik servisler, ürünlerin özellikle garanti süresi içerisinde arıza yapması durumunda, hemen şebeke kaynaklı diyerek garanti kapsamı dışında bırakmaları çok yoğun olarak yaşanan bir problem. Sebebi ise çok basit; garanti kapsamında yapılacak bir tamirde teknik servis, temsil ettiği markadan cüz-i ücret alırken, vatandaştan garanti kapsamı dışına alarak 10 kata varan bedeller alabilmekte. Öyle ki bazen yenisini almak ile çok az fiyat farkı kalabilmekte…
Elbette şebeke kaynaklı problemler de azımsanmayacak derecede yaşanıyor ama, şebeke kaynaklı olmasa da şebeke kaynaklı denilebiliyor olmasından dolayı, EPDK’nın Elektrik Dağıtım Şirketlerine yüklediği tazminat yükümlülüğü teknik servislere de sorumluluk getirdi. Elektrik Dağıtım Şirketleri konuyla ilgili analizörler kullanarak, yaşanan arızanın şebeke kaynaklı bir dalgalanma olup olmadığını belirleyebiliyor. Tabi analizörler de şebeke kaynaklı zarar görebiliyor ve işin en basit çözümü aşırı gerilim sönümleyici kullanarak kendi tedbirinizi almak.
Aşırı gerilim sönümleyici kullanarak elektrikte yaşanabilecek yıldırım ve trafo patlaması dahil arıza ve yangın risklerini önleme ile birlikte, teknik servislerin garanti sürecinde haksız yere garanti kapsamından çıkarılma riskinizi de önlediği aşikar.
5 Kasım 2019’da yaşadığım gerçek bir hikayeyi sizlerle paylaşmak istiyorum; garanti süresinin bitmesine 2 ay kala 65” Philips marka televizyonum arıza yaptı ve teknik servis ürünü almaya geldiğinde, teknik servise biz Trimbox kullanıyoruz, şebeke kaynaklı arıza yapma şansı yok diye beyan ettim. Sonuçta tv garantiden bedelsiz psu değiştirilerek bana sorunsuz teslim edildi. Belki bunu beyan etmesem de bedel alınmayacaktı ve dürüst teknik servisleri analizini yaptığım tüm durumlardan ibra ediyorum.
Ancak siz yine de işinizi riske atmadan sistemlerinizde aşırı gerilim sönümleyici kullanın ve gerçek olası şebeke kaynaklı problemlerden, cihaz arızalarından ve buna bağlı yangınlardan korunun, hem de teknik servisin sizi yanıltma riskini yok edin.