Küresel Rekabet Gücü ve Kalite Denge
15.12.2020
Küresel rekabet nedeniyle iş dünyasında alışılagelen değer yargıları giderek değişebilmektedir. Geçmişte iş yapan ve para kazandıran yöntemler günümüzde birtakım zorluklarla karşılaşmaktadır. Gelecekle ilgili risklerin, fırsatların ve yeni kurumsal stratejilerin belirlenmesi konuları büyük bir önem taşıyabilmektedir.
Şirketler ileriyi görememekten dolayı başarısız olabilmektedir. Geleceğin bugünden planlanması ve uzun dönemli hedeflerin öngörülmesi gerekmektedir. Şirketler katı hiyerarşi, kalıplaşmış organizasyon şemaları, emir ve talimatlara dayalı yönetmelerle değil, paylaşılan değerlerle, ortak hedeflerle yönetim başarıya ulaşabilmektedir. Bu da ancak karşılıklı güven ortamı ve katılımcı yönetim uygulamalarıyla gerçekleşebilmektedir. Yeni teknolojileri ve küresel pazarlardaki gelişmeler göz önünde bulundurularak şirket yönetim kültürünün sürekli güncelleştirilmesi gerekmektedir. Bu koşullar altında şirketler sadece günlük işlerle uğraşarak başarılı olamamaktadır. Şirketlerin uzun dönemli öngörülere, yeni ürün ve üretim sistemleri tasarımlarına, maliyet düşürücü önlemlere ve insan kaynaklarının verimliliğini geliştirmeye daha duyarlı olmaları gerekmektedir.
Yoğun rekabet ve ekonomik kriz nedeniyle şirketlerin karlılıkları giderek azalmaktadır. Şirketlerde rekabet gücünü artırmak için yüksek verimlilik ve düşük maliyet sağlayan yeni teknolojilerin uygulanması zorunlu olmaktadır. Takım ruhu kavramı ve kalite yönetim sistemleri yöneticiler ve tüm çalışanlar tarafından birlikte oluşturulması gereken bir süreç durumundadır. Başka kuruluşları bire bir taklit ederek başarıya ulaşmak artık söz konusu olmamaktadır. İş dünyasında mükemmelliğe ulaşmak için bilgiye dayalı çabalar, yeni teknoloji uygulamaları, inovasyon, verimlilik artışı ve sürekli gelişme yaklaşım ön plana çıkmaktadır.
KALİTENİN FIRSATLARI KALİTESİZLİĞİN TEHDİTLERİ
Müşteri Memnuniyetinin Artması Müşteri Tatminsizliği
Pazar Payının Artması Pazar Payındaki Azalma
Kârın Artması Kaynak İsrafı ve Verimliğin Azalması
Çalışan Memnuniyetinin Artması Motivasyon Kaybı
Maliyetlerin Azalması
Rekabet gücünün firma, endüstri ve ulusal düzeyde tanımlanması, rekabet gücünü etkileyen ve belirleyen faktörlerin çok sayıda olmasına ve farklı rekabet çeşitlerine bağlı olarak rekabet gücü göstergeleri ve ölçümü farklı olmaktadır. Rekabet gücünün genellikle rekabet gücünü etkileyen faktörlerden yararlanılarak ölçüldüğü görülebilmektedir.