Hüseyin Geniş: 'Dünyanın 37 Ülkesine İhracatımız Var'
16.4.2021
2007 yılında kurulan ve üretimini gerçekleştirdiği elektrik malzemelerini dünyanın 37 ülkesine ihraç eden Bufaco Electric’in ortağı Hüseyin GENİŞ ile üretimlerini ve sektörü konuştuk.
Firmanız ticari faaliyetlerine ne zaman ve nasıl başladı? Faaliyet konunuz ile ilgili neler söylemek istersiniz?
2007 Yılında ticari faaliyetlerimize öncelikli olarak alım satım temeli üzerine kurulu bir düzen ile başladık. Ticari pazarlama ve etik değerleri özümsedikten sonra firmamıza imalatçı kimliği katmayı düşündük. Bu düşünce; hem firmamızın büyümesine hem de ülke sanayisine artı değer katma faaliyetine sebep olacağı için adım adım hedefimizde yürümeye başladık. Bugün üretim kalite ve hızımız, ürün çeşitliliğimiz, yurtiçi ve özellikle yurtdışı ticaret hacmimize bakınca doğru hedeflere ulaştığımızı ve devam etmemiz gerektiğini her zaman aklımızda tutmaktayız.
Dinamik bir alanda faaliyet gösteriyor olmamız bizi sürekli diri ve gelişmeye açık tutmaktadır. Elektrik ve elektronik enerji sektörü diye kısa özetleyebileceğimiz, ancak genel itibariyle uzun ifadelerde inşaat, bakım, tesisleşme vs gibi bir çok alana hitap edecek ürün çeşitliliğimizi her zaman muhafaza ediyoruz.
Ürün yelpazenizde ne tür ürünler var ve bu ürünler daha çok nerelerde kullanılıyor?
Biraz önce de söylediğim gibi elektrik olan her yerde varız diyebiliriz. Biz; sadece enerji üretmiyoruz. Enerji üretilen veya kullanılan her alana destek ürünlerde olmaya çalışıyoruz. Yılların tecrübesi kalıp sanayinin de desteğiyle kablo kanallarından Pc /Abs / polikarbonat panolara, her türlü enerji kablolarından otomasyon yan ürünlerine, kablo kanalları ve termoplastik buatlardan W Otomat kutularına, elektrik aksesuarlarından aydınlatma ürünlerine kadar hemen hemen her alanda malzeme ve hizmet üretiyoruz.
Üretim tesisleriniz ve çalışanlarınızla ilgili neler söylemek istersiniz?
Üretim tesislerimiz yaklaşık 2000 metrekare kapalı alan içinde 25 çalışan ile devam etmektedir. Çalışanlarımızın her biri ilgili alanlarında yılların vermiş olduğu tecrübe ve bilgi birikimiyle üretime destek olmaktadır. Kalıp atölyelerimizden imalat ünitelerimize, pazarlama departmanımızdan muhasebemize ve özellikle Ar-Ge birimiz dâhil olmak üzere birçok çalışanımız hem firmamıza hem de sektörümüze kaliteli malzeme ve hizmet sunma gayretindedir. Biliyorsunuz günümüzde sadece üretmek yetmiyor. Doğru pazarlama, güvenli ve çözüm odaklı hızlı hizmet de markanın veya firmanın gelişimiyle doğru orantılıdır. Hem firmamız hem de çalışanlarımızla özellikle bu kriterlere dikkat ediyoruz.
Firmanız Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarına bütçe ayırıyor mu? AR-GE çalışmalarınız ne durumda?
Elbette ayırıyor. Başta da belirtiğim gibi, Ar-Ge veya Ür-Ge çalışması yapmasaydık firmamız bu gün gerek yurtiçinde gerekse yurtdışında bu kadar tercih edilir olmazdı. Ar-Ge ve Ür-Ge bizi sürekli zinde tutmakta ve gelişimimizin olmazsa olmazı durumdadır. Ar-ge çalışmalarımız aralıksız devam ediyor ve edecektir. Çünkü biz aynı zamanda üretici bir firmayız. İnovasyon çağında üretici firmaların Ar-Ge çalışmalarının olmaması düşünülemez.
İnovasyonu nasıl tanımlıyorsunuz? Firmanızın bu konudaki çalışmaları ne yönde öğrenebilir miyiz?
Dünya hızla değişiyor ve yenileniyor. Gelişen teknoloji, hızla büyüyen şehirleşme ve sanayi; sürekli yeniliklere ve değişime ihtiyaç duyuyor. Üretici ve pazarlamacı bir firma olarak bu gerçeği göz ardı edemeyiz. Daha yeni ürünler, daha doğru hizmetler, farklı pratik çözümler üretmek; hızla gelişen ve büyüyen çağla bütünleşmemizi sağlıyor. İnovasyonu tanımlamanın bir adım ötesinde olmaya ve fiili olarak inovatif faaliyetler içinde olmaya gayret ediyoruz.
İhracatınız var mı? Varsa ağırlıklı olarak hangi ülkelere ediyorsunuz?
Yaklaşık 37 ülkeye ihracatımız var. Özellikle Arap ülkeleri başta olmak üzere kuzey Afrika’dan orta Asya’ya, orta doğudan balkanlara ve Avrupa’ya birçok ülkeye ihracat yapmaktayız. Ürettiğimiz ve pazarlamasını yaptığımız ürünlerin kaliteleriyle sunduğumuz hizmetin güveni ihracatımızın sürekli büyümesine sebep olmakta. Bu hem firmamızı hem de ülkemize kattığı değer açısından bizi memnun ve motive etmektedir.
Firmanızın kısa ve uzun vadedeki hedefleriyle ilgili neler söylemek istersiniz?
Sürekli yenilik ve değişim içinde olan firmamız; kısa vadede satış ağını genişletmeyi uzun vade de Ar-Ge desteğiyle yeni ürünler üretmeyi hedeflemektedir. İhracatın yanı sıra partner kuruluşlarla da hem ithalat hem de ithal edilen farklı ürünleri yurtiçi veya yurtdışı bayi/müşterilerimize sunmak öncelikli hedeflerimizdendir.
Firmanızın kalite politikası ile ilgili neler söylemek istersiniz?
Firmamızın dünya pazarında kabul gören firmalar arasında görülmesinin belki de en önemli nedeni kalitemizden ödün vermememiz diyebiliriz. Dolayısıyla sürekli çok iyi konumda tuttuğumuz kaliteli ürünler anlayışımızı korumaya devam edeceğiz. Kalite; hem firma hem de markamıza olan güven ve bağlılığın vazgeçilmez kriteridir. Bunun bilincindeyiz ve kaliteyi teknolojinin vardığı her noktada geliştirerek devam ettirmeye çalışıyoruz.
Sektörünüzü yakından bilen biri olarak bize sektörünüzün gelişimi ile ilgili neler söylemek istersiniz? Sektörünüzle ilgili ülkemizin dünya pazarındaki yeri neresi öğrenebilir miyiz?
Sektörümüzün hemen hemen her aşamasında emek ve hizmet vermiş biri olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki doğru zamanda doğru işlerle hiçbir yanlışa bulaşmadan yürüyenlerin yolu her zaman açık olmuştur. Krizler her zaman var olmuş, rekabet her zaman yaşanmış, sıkıntılı süreçler her firmada baş göstermiş olabilir. Durduğunuz yer ve hedeflediğiniz yer çok önemlidir. Doğru yerde duruyor ve doğru ve gerçekçi hedeflere yönelirseniz zaman alsa da bir gün ona ulaşırsınız. Bazen durağan geçirseniz, geri kalsanız bile üretim ve pazarlama tekniklerini biliyor ve samimice yerine getiriyorsanız bir şekilde başarılı olmanız kaçınılmazdır.
Sektörümüzde başarılı firmaların birçoğunun profilini izleyin hemen hemen aynı durumlardan geçmiş ve aynı düşüncelerle varlıklarını sürdürmüşlerdir. Biz de bundan farklı değiliz. Sürekli üretim, gelişim ve kaliteli hizmete devam ediyoruz. Bu özellikler de hem bizim hem de diğer başarılı firmaların dünya pazarında yerini korumalarına sebep oluyor. Sonuçta ticaret yapıyoruz ve kazanmayı hedefliyoruz. Özellikle dünya pazarında kazanmada ve yer edinmede bayağı mesafe almış bulunmaktayız ülke olarak. Ülke yöneticilerinin ilgili makamlarınca da desteklendikçe daha da ileri düzeye çıkacağımız kaçınılmazdır.
Son olarak kendi sektörünüzle ilgili yaşadığınız sorunlar neler ve bu sorunların çözümü noktasında önerileriniz nedir öğrenebilir miyiz?
Sektörün en büyük sorunu güven sorunudur. Kaliteden tutun çalışana, ekonomik ortamdan tutun mevzuata birçok konuda güven sorunu yaşanmaktadır. İstikrar ve doğru ekonomik politikalarla genel güven sorunu kaldırılmalıdır. Kalite ve kalifiye çalışan sorunu firmaların halledebileceği bir meseledir. Özellikle bizim gibi ihracat ağırlıklı firmalar devletin yetkili kurumları tarafından daha çok desteklenmeli, yurtdışı pazarında önleri açılmalıdır. Sanayici kimliği yanı sıra ihracatçı kimliğiyle ülkemize büyük katkılar sunan firmalar korunmalı ve yaşatılmalıdır. Bizler kazandıkça firmamız, çalışanlarımız, ortak kuruluşlarımız, tedarikçilerimiz vs dolayısıyla ülkemiz kazanacaktır.