Cetex Plastik Serdar Çınar:’2025 Yılında Toplam Üretimimizin Yüzde 25’ini İhraç Etmeyi Hedefliyoruz’

HomeRöportajlar

Cetex Plastik Serdar Çınar:’2025 Yılında Toplam Üretimimizin Yüzde 25’ini İhraç Etmeyi Hedefliyoruz’

Sancer Yıldırım: ‘Kaliteden ve Müşteri Odaklı Çalışmadan Asla Taviz Vermiyoruz’
Mustafa Özgür Ayık: ‘20 Yılı Aşkın Tecrübemiz İle Sektöre Değer Katan Yenilikçi Bir Firmayız’
Mehmet Aytemir: ‘Farklı Sektörlerin Ortak Tercihi Olmayı Başardık’

2021 yılında kurulan ve kısa sürede spiral boru, kangal boru, kablo toplama spiralleri ve helezon pano spiralleri üretimi konusunda sektörünün önde gelen firmalarından birisi olmayı başaran Cetex Plastik’in kurucusu Serdar Çınar ile sektörü, Cetex Plastik’in ürünlerini ve ileriye dönük hedeflerini konuştuk.

Kısaca firmanızın kuruluş hikayesinden bahseder misiniz?

Cetex Plastik firmamız 2021 yılı haziran ayında kurulmuştur. Üretim anlamında startımız ise 2021 yılı eylül ayında gerçekleştirilmiştir. Uzun yıllar plastik sektöründe farklı pozisyonlarda çalışmanın vermiş olduğu bilgi, birikim ve tecrübe ile elektrik sektöründe gördüğümüz üretim açığını doldurmak amacı ile böyle bir girişimde bulunduk.

Firmanızın ürün yelpazesinde ne tür ürünler var?

Firmamız ekstrüzyon prosesi ile boru çeşitleri üretmektedir. Spiral borular, kangal borular, kablo toplama spiralleri, helezon pano spiralleri ana üretim kalemlerimizdir.

Üretim tesisleriniz ve çalışanlarınızla ilgili neler söylemek istersiniz?

İkitelli Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyet göstermekteyiz. İşletme yer seçimi kriterleri göz önüne alınarak yapmış olduğumuz seçim sonucu buradayız. Hedefimiz aile ortamı oluşturup çalışma arkadaşlarımızla güçlü bağ kurabilmek. Onlarla aynı gemide olduğumuzun bilincindeyiz ve onların mutluluğunu önemsiyor, buna uygun bir ortam oluşturmaya çalışıyoruz.

İhracatınız var mı? Varsa ağırlıklı olarak hangi ülkelere, toplam üretiminizin ne kadarını ihraç ediyorsunuz?

İhracatımız, üretimimizin %10’unu kapsamakta. Başta Almanya olmak üzere İspanya ve Gürcistan çalıştığımız diğer ülkeler.

Firmanız Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarına bütçe ayırıyor mu? Ar-Ge çalışmalarınız ne durumda?

Her yıl ürün çeşitliliğimizi arttırmak üzere bir hedefimiz var. Bu doğrultuda gerekli yatırımları yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz.

İnovasyonu nasıl tanımlıyorsunuz? Firmanızın bu konudaki çalışmaları ne yönde öğrenebilir miyiz?

Günümüz yoğun rekabet ortamında firmalar ayakta kalabilmek, güçlü olabilmek için sürekli kendini geliştirmek zorunda. Piyasa koşulları ile mücadele etmemiz için inovasyona yönelim işletmemiz için olmazsa olmazlardandır.

Firmanızın kısa ve uzun vadedeki hedefleriyle ilgili neler söylemek istersiniz? 2024 yılı firmanız açısından nasıl geçti? 2025 yılı ile ilgili hedefleriniz neler?

Firmamızın kuruluş amaçlarından biri ithalatın önüne bir nebze de olsa set çekebilmekti ve kısa vadede bunu başardığımızı düşünüyorum. Bunu geliştirmek ve ürün gruplarımızdaki ithalatın tamamen bitmesini sağlamak en büyük arzumuz. Tabiki bu bizim tek başımıza yapabileceğimiz bir şey değil. Yerli üretimi desteklemek adına ekstra vergilerle alınabilecek önlemler sayesinde kendi paramızın ülkemizde kalması sağlanabilir. Bu yıl enflasyon rakamlarındaki yükselişler nedeni ile zorlu bir süreç yaşadık, özellikle yurt dışı müşterilerimize bu durumu anlatmak bizi epey yordu. 2025 yılında ihracatımızı %25’e çıkartmak hedefiyle çalışmalarımız sürüyor.

Sektörünüzü yakından bilen biri olarak bize sektörünüzün gelişimi ile ilgili neler söylemek istersiniz? Sektörünüzle ilgili ülkemizin dünya pazarındaki yeri neresi öğrenebilir miyiz?

Her geçen gün farklı ürünler, farklı modellerle, farklı amaçlara hizmet eden ürün grupları sektörde yerini almakta. Dolayısıyla sürekli gelişen ve değişen bir alanda çalışıyoruz. Bizler de değişime adapte olabiliyoruz ama globalde bu adaptasyon süreci ne yazık ki biraz ağır işliyor. Dünya pazarında bu yüzden henüz istenilen yerde değiliz.

Son olarak kendi sektörünüzle ilgili yaşadığınız sorunlar neler ve bu sorunların çözümü noktasında önerileriniz nedir öğrenebilir miyiz?

Üretmiş olduğumuz ürünler yükte ağır, pahada hafif diye tabir edilen havaleli mallardır. Bu sebeple nakliye fiyatları bizleri yormakta. Yurt içi nakliye bedelleri satışlarımızı direkt etkiliyor. Yüksek nakliye maliyetleri ithal mallara yönelim sağlıyor. Yurt içi için devlet politikaları ile bu durumum önüne geçilebileceğini biliyoruz.

Nitelikli iş gücü, ara eleman açığı günümüzde tüm firmaların en büyük ortak sorunu. Daralan ihracat ortamı, yüksek enflasyon gibi etmenlerle uğraşan firmalar bunun yanı sıra personel bulamama sebebiyle kapasite düşürmek zorunda kalıyor. Bunu aşabilmek adına teknoloji yatırımı yapmak ve çağa uyum sağlamak birincil önlem niteliğindedir. Bunun yanı sıra meslek liselerinin eski önemini kazanmasını sağlayarak ve bu okulların sayısını artırarak sektörde yaşanan sorunların bir nebze daha bertaraf edilebileceği görüşündeyiz.