1915 Çanakkale Köprüsü’nün AG Dağıtım Panoları ve Saç Trafo Merkezlerinin Üretimi AFB Enerji Mühendislik Tarafından Yapıldı
15.7.2021
1915 Çanakkale Köprüsü Otoyolu Projesi’nin 0,4kV AG Dağıtım ve Kompanzasyon Panoları ile 1kV AG Dağıtım panoları ve Saç Trafo Merkezlerinin üretimi AFB Enerji Mühendislik tarafından yapıldı.
Konu ile ilgili dergimize açıklamalarda bulunan AFB Enerji Mühendislik’in yetkilisi Ali Fuat Bilgin şunları söyledi. ‘Bu prestijli projede 20 yıllık pano imalat ve mühendislik tecrübemiz ile yer almanın gururunu yaşıyoruz. Daha önce AG ve kompanzasyon panolarını başarı ve yüksek memnuniyet ile tedarik ettiğimiz Osman Gazi ve Yavuz Sultan Selim Köprüleri için olduğu gibi bu projeyi de başarı ile tamamladık ve yeni projelerde yeni ürünlerle yerimizi almaya devam edeceğiz’
1915 Çanakkale Köprüsü Hakkında
1915 Çanakkale Köprüsü, Türkiye'nin Çanakkale ilinin Lapseki ile Gelibolu ilçeleri arasında inşa edilmekte olan asma köprüdür. Çanakkale Boğazı'nın ilk ve Marmara Bölgesi'nin beşinci asma köprüsü olacaktır. Tamamlandığında, kısmen inşa hâlinde olan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu'nun bir parçası olarak faaliyet gösterecektir. 2.023 metre orta açıklık uzunluğu ile dünyanın en uzun asma köprüsü unvanını alacaktır. Köprünün 18 Mart 2022'de hizmete girmesi hedeflenmektedir.
Lastik tekerlekli araçların geçebileceği köprünün orta açıklığı 2.023 m, toplam uzunluğu 3.563 m olacaktır. Bu orta açıklık uzunluğu ile köprü, Japonya'daki Akashi Kaikyō Köprüsü'nü 32 metre geçerek dünyanın en uzun asma köprüsü unvanını alacaktır. Orta açıklığı cumhuriyetin 100. yılına atfen 2.023 metre olarak belirlenmiştir. İki çelik kulesi olan köprünün kule yüksekliği 318 metredir. Kule yüksekliği ise, Osmanlı ordusunun Çanakkale Savaşı'nda 18 Mart 1915'te aldığı galibiyetine atıfla, üçüncü ayın on sekizinci günü anlamına gelecek şekilde, 3 ve 18 sayılarından oluşturulmuştur.