Elektrik Dünyası Dergisi
E Bülten Aboneliği
E-Posta
Ad / Soyad
Ana Sayfa » Röportaj
RöportajMahmut Arslan: 'Toplam  Satışımızın %4'ünü Ar-Ge'ye Ayırıyoruz’
Kategori : Röportaj
Ekleyen : Administrator
Tarih : 2020-11-03 16:45:49


Geri Dön
Mahmut Arslan: 'Toplam Satışımızın %4'ünü Ar-Ge'ye Ayırıyoruz’

1970 yılında İtalya'nın Bergamo şehrinde kurulan elektrik malzemeleri ve aydınlatma armatürleri konusunda Dünyanın önde gelen üreticilerinden birisi olmayı başaran, Dünyada 100 ülkede distribütörlük ve bayilik ağıyla 12 ülkede ise GEWISS olarak faaliyet gösteren, 2005 yılından itibaren Türkiye'de de faaliyete başlayan GEWISS Türkiye'nin Aydınlatma Satış Müdürü Mahmut Arslan ile GEWISS'i, GEWISS'in ürün yelpazesini ve Türkiye'deki faaliyetlerini konuştuk.

 

Firmanız ticari faaliyetlerine ne zaman ve nasıl başladı? Faaliyet konunuz ile ilgili neler söylemek istersiniz?

1970 yılında İtalya’nın Bergamo şehrinde kuruldu.  Elektrik tesislerinde teknopolimer bazlı anahtar-priz kasaları üretimi ile başlamıştır. Firmamız Cavalieri Domenico Bosatelli  tarafından kurulan kurumsal bir İtalyan aile firmasıdır. Şu an firmamız 2. kuşak aile üyeleri ve profesyonellerden oluşan yönetim kurulu ile yönetilmektedir. 86. Yaşındaki kurucu başkanımız halen aktif olarak firmamızın yönetim kurulu başkanlığını yürütmektedir.

Bugüne geldiğimizde 16.000 koddan oluşan çok yönlü çözüm üreten ürün yelpazesine sahiptir. Firmamızın ana faaliyet alanı elektrik malzemeleri ve aydınlatma armatürleri üretimidir. Bunun yanında firmamıza Fransa’da ağır endüstri tesisleri için Mavil adlı bir kablo tava tesisi satın almıştır.  Bergamo şehrinde 70.000 m2 kurulu alanda tamamen akıllı yaşam odaklı Chorus Life adlı bir yaşam kompleksinin inşaatı sürüyor ve 2022 sonunda tamamlanmasını hedefliyoruz.   Polonya’da Nowaplast adlı tesis ile termoplastik ürünler üretiminin bir kısmını bu ülkeden karşılıyoruz.

 

Aydınlatma ürünleri olarak ne tür ürünler var ve bu ürünler daha çok nerelerde kullanılıyor?

Esas odak noktamız spor tesisleri. 1500w’a kadar led projektörler, 2000w’a kadar konvansiyonel ürünlerimiz mevcut. Ayrıca; Endüstriyel armatürler, yol aydınlatma armatürleri, mimari ve peyzaj ürünleri, tamamlayıcı ortak alan iç aydınlatma ürünleri diğer üretimimiz olan ürünlerdir. Gewiss ürünlerinin en önemli özelliklerinden bir tanesi de her bir ürünümüzde 9-12 farklı optik açısı ve çok fazla tamamlayıcı aparatlarla projenin gereksinimlerini tekniğine uygun olarak karşılayabiliyoruz.

Türkiye’de; Hatay Stadyumu, Muş Stadyumu ve en son yaptığımız Fenerbahçe Ülker Sports Arena aydınlatma revizyonu ve led dönüşümü projesinin 1. Etabını tamamladık. Bunun yanı sıra; Global’de; İtalya’da Atalanta kulübü ile bir sponsorluk anlaşmamız mevcut. Stadın isim hakkı bizde olup “GEWISS STADIUM” olarak hizmet vermektedir. Müsabaka formalarında, stadyum reklamlarında yine markamızı görebilirsiniz. 

 

Üretim tesisleriniz ve çalışanlarınızla ilgili neler söylemek istersiniz?

İtalya’da 3 üretim tesisimiz ve tüm dünya’ya hizmet veren lojistik merkezimiz bulunmaktadır. Bunun yanında Fransa, Almanya ve İspanya’da üretim tesislerimiz mevcuttur. Firmamız bünyesinde 1600 çalışan bulunmaktadır. Dünyada 100 ülkede distrübütörlük, bayilik ağı ile 12 ülkede ise doğrudan GEWISS olarak faaliyet göstermekteyiz. Türkiye’de ofisimiz 2005 yılından itibaren bu 12 ülke arasında yer almaktadır.

 

Firmanız Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarına bütçe ayırıyor mu? Ar-Ge çalışmalarınız ne durumda?

Toplam satışımızın %4’ünü Ar-Ge’ye ayırıyoruz. Bunun yanında bizlerin bu vizyonuna uyumlu partnerlerle çalışıyoruz. Konnektör alanında en yenilikçi ve başarılı firmalardan Techno ile çalışıyoruz. Reflektör konusunda Almeco, Akıllı şehir çözümlerinde Urbana, Led ürünlerinde Japon üretici Nichia ile çalışıyoruz. Tedarikçilerimiz de Ar-Ge’ye ciddi bütçe ayırmakta olup bu firmamızın gelişimi için çok önemli bir husustur. 

 

İnovasyonu nasıl tanımlıyorsunuz? Firmanızın bu konudaki çalışmaları ne yönde öğrenebilir miyiz?

Değişimin hızı da dahil olmak üzere her şey çok hızlı değişiyor. Gewiss  olarak bugünün koşullarını yaşarken yarına ve sonrasına da odaklanıyoruz.  Firmamızın sloganı ‘Accende il domani’ , yani yarınların “geleceğin” ışığını yak.

E-Mobilty olarak bir platformumuz var ve JoinOn adı altında elektrikli araçlar için şarj istasyonları üretiyoruz. Fiberoptik dağıtım sistemleri ve çözümleri, ev otomasyonu çözümleri, akıllı şehir çözümleri diğer yatırımlarımızından bazıları. Sohbetimizde Restart adlı bir ürünümüzden de bahsetmek istiyorum. İnnovasyon açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum. Baz istasyonlarında, kameralarda, soğuk hava depolarında ve evlerde çokça kullanılan bir ürünümüz.

 

Firmanızın kısa ve uzun vadedeki hedefleriyle ilgili neler söylemek istersiniz?

Türkiye Gewiss olarak en önemli hedefimiz ülkemizde 1 lojistik merkez açmak. Orta vadede hedefimiz ülkemizde üretim üssü kurmak ve  ürünlerimizdeki katma değer oranını yerlileştirmek. Sporun tüm branşlarında Türkiye’de de var olmak istiyoruz. İtalya’da basketbol,çim hokeyi, bisiklet yarışları, amatör futbol yetiştirme okullarında firmamız sponsorlukları mevcut. Digitalsportinnovation adlı bir platformumuz var, spora ve sporcuya desteğimizi ülkemizde de arttırmak istiyoruz. 

 

Firmanızın kalite politikası ile ilgili neler söylemek istersiniz?

Aydınlatma LED ürünlerinde Gewiss ürünleri 5 yıl birebir değişim garantilidir. GEWISS firmasının kendi bünyesinde yaklaşık 100 kişinin çalıştığı akredite laboratuarımız mevcuttur. Firmamız akredite olduğu için IMQ  adına piyasadaki müşterilere de hizmet vermektedir.

Ürünlerimizde kulllanıcı hatalarını en aza indirmek için özel koruma önlemleri alıyoruz. Örneğin aydınlatma ürünlerimizin bir çoğunda conta sıkma hatalarını yok etmek ve yanlış kutup bağlantılarının önüne geçmek için yeni bir konnektör platformuna geçtik. Böylece montaj yapan personel ürünün içerisine kesinlikle erişemiyor. Yanlış pozisyonda konnektörü bağlamaya çalıştığında ise erişim engeli bulunmaktadır.

 

Sektörünüzü yakından bilen biri olarak bize sektörünüzün gelişi ile ilgili neler söylemek istersiniz? Sektörünüzle ilgili ülkenimizin dünya pazarındaki yeri neresi öğrenebilir miyiz?

Küresel bir markayız fakat yerel hareket ediyoruz. İtalyan kimliği ile üreterek ülkemiz koşullarına uyum sağlayarak ürünlerimizi sunuyoruz. Bu uyumu yakaladığımız için pazarda istediklerimize ulaşıyoruz. Türkiye’den bölge ülkelere ürün satışında, alıcılar nezdinde yüksek bir güven var. Pazarda referans değeri olan bir ülke konumundayız. Bu pozisyonumuzu güçlendirmemizi sağlıyor. Gewiss global’de FIFA standartlarında en fazla projeye sahip ülke Türkiye’dir. Yüksek referanslı yenilikçi ürünlerde hep ilerde olmamız pazarımızın gelişmişliği ve yeniliğe verdiği cevabı gösteriyor.

Son olarak kendi sektörünüzle ilgiili yaşadığınız sorunlar neler ve bu sorunların çözümü noktasında önerileriniz nedir, öğrenebilir miyiz?

Yenilikçi ürünlerimizi ve çözümlerimizi partnerlerimize anlatarak, eğitimler ve seminerler organize ederek tüm bu sorunlanların üstesinden gelmeye çalışıyoruz. Sorunu, çözüm için ve kazanım için bir şans olarak görüyoruz. Karşılaştırma değerli düşük ve proje niteliğine uygun olmayan ürünlere değil, müşteriye odaklanıyoruz. Ürünlerimizin doğrularını onlara anlatıyoruz. Daima daha pozitif, daha çözüm odaklı yaklaşımlarla yol alıyoruz. Mavi okyanus teorisi ile üründe ve hizmette daima yukarı doğru farklılaşarak yenilikleri partnerlerimize sunuyoruz.

 

GEWISS Türkiye Aydınlatma Satış Müdürü

Mahmut ARSLAN

GEWISS