Elektrik Dünyası Dergisi
E Bülten Aboneliği
E-Posta
Ad / Soyad
Ana Sayfa » Röportaj
RöportajGökhan ALARSLAN: ‘Uzun Vadede Bir Dünya Markası Olmayı Hedefliyoruz’
Kategori : Röportaj
Ekleyen : Administrator
Tarih : 2020-02-25 19:36:27


Geri Dön
Gökhan ALARSLAN: ‘Uzun Vadede Bir Dünya Markası Olmayı Hedefliyoruz’

2019 yılında kurulan ve aydınlatma sektöründe yol gösterici yani aydınlatmanın kutup yıldızı olmak hedefiyle çalışmalarını sürdüren Venera Aydınlatma’nın Genel Müdürü Gökhan ALARSLAN ile sektörü ve Venera Aydınlatma’nın ileriye dönük hedeflerini konuştuk.

 

Firmanız ticari faaliyetlerine ne zaman ve nasıl başladı? Faaliyet konunuz ile ilgili neler söylemek istersiniz?

Venera Aydınlatma olarak 2019 yılı itibariyle ticari faaliyetlere başlamış bulunmaktayız. İsmimizin anlamı Venüs gezegeni yani Türkiye’de bilinen kutup yıldızından gelmektedir. Aydınlatma sektöründe yol gösterici yani aydınlatmanın kutup yıldızı olmak hedefiyle çalışmalarımızı sürdürmekteyiz.

 

Ürün yelpazenizde ne tür ürünler var ve bu ürünler daha çok nerelerde kullanılıyor?

Teknik aydınlatma ağırlık bir portföye sahibiz. Her alanda farklı ve spesifik çözümler sunuyoruz. İç ve dış mekan, mağazacılık, endüstriyel alanlar, peyzaj ve cephe aydınlatma konularında hem proje hem de ürün desteği veriyoruz.

 

Üretim tesisleriniz ve çalışanlarınızla ilgili neler söylemek istersiniz?

Tüm çalışanlarımızla ilk hedefimiz kaliteyi ön planda tutmaktır. Bu konuda taviz vermeden gerekli tüm çalışmaları yürütüyoruz. Firma olarak bizimle temas eden herkesin çalışanlarımızın, tedariklerimizin, müşterilerimizin v.b mutlu olmasını amaçlamaktayız.

 

Firmanız Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarına bütçe ayırıyor mu? AR-GE çalışmalarınız ne durumda?

Gerçek anlamda Ar-Ge için bir bütçe ayırdığımızı söylemek doğru olmayacaktır. Maalesef ülkemizde bulunan Ar-Ge anlayışı sebebiyle yapmış olduğumuz çalışmalar Ür-Ge olmaktan öteye geçemiyor. Yalnız tüm yenilikçi akımları ve çalışmaları takip edip hızlı bir şekilde ülkemizde yaygınlaşması için hassasiyet gösteriyoruz.

 

İnovasyonu nasıl tanımlıyorsunuz? Firmanızın bu konudaki çalışmaları ne yönde öğrenebilir miyiz?

Firma olarak aydınlatmaya yön vermek gibi bir hedefle yola çıkan firmamızın asıl kaynağı inovasyondur. İnovatik fikir ve ürünlerle kendimizi her zaman bir adım önde tutmak istiyoruz.

 

İhracatınız var mı?  Varsa ağırlıklı olarak hangi ülkelere ediyorsunuz?

İhracata gerçek anlamda önem veriyoruz. İlk projesini ihracat olarak yapmış bir firma olarak bunun ülkemize ve firmamıza katkısını biliyoruz. Enerjimizin büyük bir kısmını bu konuya harcıyoruz. Gürcistan, Nahçıvan, Arap ülkeleri, Makedonya, Rusya gibi pazarlarda çalışmalarımız devam ediyor.

 

Firmanızın kısa ve uzun vadedeki hedefleriyle ilgili neler söylemek istersiniz?

Kısa vadede Türkiye’de marka değerimizi en üst düzeye çıkarmak, uzun vadede bir dünya markası olabilmek.

 

Firmanızın kalite politikası ile ilgili neler söylemek istersiniz?

Firmamızın kalite politikası Müşteri memnuniyeti üzerine kurulmuştur. Müşterileri memnun bir firma kaliteli demektir. Bu sebeple ürünlerimizde en üst kaliteli malzemeleri kullanıp sorunsuz ve sıkıntısız müşteriler oluşturmak hedefliyoruz.

 

Sektörünüzü yakından bilen biri olarak bize sektörünüzün gelişimi ile ilgili neler söylemek ister siniz? Sektörünüzle ilgili ülkemizin dünya pazarındaki yeri neresi öğrenebilir miyiz?

Aydınlatma sektörü ülkemizde maalesef hak ettiği değeri ve ilgiyi bir türlü göremiyor. Sadece fiyat bazlı oluşan bir sektörde kalite ve gelişim olmasını beklemek hayal olur. Üretici firmaların hem devlet hemde özel sektör olarak desteklenmesi gerekmektedir. Kendi içimizde gücümüzü kullandığımız zaman dünya üzerinde yerli bir aydınlatma firmasının büyümesi hiçte zor olmayacaktır.

 

Son olarak kendi sektörünüzle ilgili yaşadığınız sorunlar neler ve bu sorunların çözümü noktasında önerileriniz nedir öğrenebilir miyiz?

LED teknolojisi ile maalesef aydınlatma tekniği ile ilgili olarak birçok konuyu arka plana atar olduk. Aydınlatmada neden reflektör kullanırdık, neden ışığı bir yön ve açı verirdik, neden kamaşma katsayısı gibi bir kavram vardı? Bunları kendimize sorduğumuz zaman aydınlatmanın bulunduğu konumu anlayabiliriz. Maalesef şuanda aydınlatma tekniğinden uzak birçok üretici firma var ve teknik yok ise sadece fiyat konuşur duruma gelirsiniz. Aydınlatmanın bir an önce bu süreçlerden kurtulup, tekniğin konuşulduğu en iyi olanın kazandığı bir yarışa dönmesi gerekmektedir. 

 

Venera Aydınlatma Genel Müdürü

Gökhan ALARSLAN

http://www.veneralighting.com/