Elektrik Dünyası Dergisi
E Bülten Aboneliği
E-Posta
Ad / Soyad
Ana Sayfa » Röportaj
RöportajEran Görgen: ‘Philips Aydınlatma, Markanın 126 Yıllık Tarihinden Güç Alarak, Işığı Aydınlatmanın Ötesine Taşıyan Bir şirket’
Kategori : Röportaj
Ekleyen : Administrator
Tarih : 2018-02-01 14:33:53


Geri Dön
Eran Görgen: ‘Philips Aydınlatma, Markanın 126 Yıllık Tarihinden Güç Alarak, Işığı Aydınlatmanın Ötesine Taşıyan Bir şirket’

126 yıllık geçmişi ile LED satışları ve bağlantılı aydınlatma sistemlerinde sektör lideri konumunda bulunan ve 86 yıldır kesintisiz olarak Türkiye’deki faaliyetlerini sürdüren Philips Aydınlatma Türkiye Genel Müdürü Eran Görgen ile aydınlatma sektörünü ve sektörün gelişimini konuştuk.

 

Kısaca şirketinizden bahseder misiniz?

 

Philips Aydınlatma, markanın 126 yıllık tarihinden güç alarak, ışığı aydınlatmanın ötesine taşıyan bir şirket... Philips Aydınlatma, aydınlatmanın üzerimizdeki olumlu etkilerine yönelik anlayışı ve derin teknolojik bilgisi sayesinde, ticari değer yaratan, zengin kullanıcı deneyimi sunan ve hayat kalitesini yükselten dijital aydınlatma yenilikleri sunuyor. Profesyonel ve tüketiciye yönelik tüm pazarlarda hizmet verebilen Philips Aydınlatma, LED satışları ve bağlantılı aydınlatma sistemlerinde sektör lideri konumunda bulunuyor. Ayrıca binaları ve kentsel mekânları dönüştürmede Nesnelerin İnterneti’nden yararlanıyoruz. 86 yıldır kesintisiz Türkiye’de faaliyet gösteren Türkiye operasyonunda sayısı 100’e yakın, tecrübeli bir kadro ile hizmet veriyoruz.

 

Pazar payınızı artırma adına ne tür faaliyetlere ağırlık veriyorsunuz?

 

Pazar payımızı arttırmak için güçlü olduğumuz alanları daha da geliştirmeye odaklanıyoruz. Özellikle LED dönüşümüne liderlik ediyor ve tüm dünyada olduğu gibi akıllı şehirler, akıllı evler konularında da farklı çözümlerimizi piyasaya tanıtıyoruz ve şehirlerin önemli noktalarını güzelleştiren projelere odaklanıyoruz. Philips’in LED teknolojisi elektrik tüketiminde %80’e varan bir tasarruf sağlıyor. Bu açıdan enerji tasarrufu ve verimliliği konusunda farkındalığı artırıcı çalışmalar da yine Pazar payımızı geliştirici konular arasında gündemimizde yer alıyor.

 

2017 yılı için belirlediğiniz hedeflere ulaşabildiniz mi? 2018 yılı için hedef ve beklentileriniz neler öğrenebilir miyiz?

 

Philips Aydınlatma olarak 2017, pek çok yeni ürün ve projeyi başarıyla tamamladığımız bir yıl olmuştu. Özellikle endüstriyel tarafta Manisa’daki Schneider Elektric Fabrikası’nda GreenWareHouse sistemi kurduk, Sedef Tersanesi ile Performans bazlı kontrat anlaşması gerçekleştirdik. Mayıs ayında final four’un da oynandığı Sinan Erdem spor salonunda Türkiye’nin ilk dinamik led saha aydınlatması uygulamasını hayata geçirdik. Bunun yanı sıra tüketici tarafında Türkiye’de bir ilk olarak hem mavi hem de sarı ışığı tercih edenlere yönelik olan Sceneswitch ürünümüzü lanse ettik. Bu ürün, aydınlatma anahtarını değiştirmeden, sadece yeni bir ampul takarak tek hareketle sarı ve beyaz ışık arasında geçiş yapmayı sağladığı için tüketici aydınlatması alanında çığır açan bir ürün oldu.

Genel olarak uzun vadeli ve stratejik anlamda bizim için önemli alanlarda hedeflerimizin üzerinde bir performans gerçekleştirdiğimizi söyleyebiliriz. Önümüzdeki dönemde de bunlar  gibi yenilik odaklı proje ve ürünlerimizle adımızdan söz ettireceğiz. 2018 yılında hem büyümeye hem de LED dönüşümüne liderlik etmeye devam etmeyi hedefliyoruz.

 

Sektörü yakından bilen biri olarak bize sektörün gelişimi ile ilgili neler söylemek istersiniz?

 

Kapasite, kalite ve ürün çeşitliliği açısından hızla gelişen aydınlatma sektörü, yeni ve gelişmiş bir teknoloji olan LED’e yönelerek büyüme sürecini hızlandırdı. Aydınlatma alanında önümüzdeki dönemde LED’in ciddi bir paradigma değişikliğine yol açması beklenirken, 2020’de piyasanın en az yüzde 75′inin LED’e geçmesi öngörülüyor.

Türkiye’deki aydınlatma sektörü özelinde bakıldığında yurtdışındaki teknolojik gelişmelere paralel olarak son 10-15 yıldan beri bir büyüme trendi söz konusu. Sektör, şehirlerdeki nüfus artışı ve artan enerji ihtiyacı gibi global trendlere paralel olarak, etkin bir büyüme gerçekleştiriyor. Uzun ömrü ve sağladığı enerji verimliliği ile LED teknolojisi, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de sektöre damgasını vurmuş durumda. Bu büyümeyi etkileyen pek çok faktör söz konusu: İnşaat sektörünün AVM, lüks ofis, konut, akıllı bina ve kentsel dönüşüme yönelmesi, kişi başına düşen milli gelir artışı ve kişilerin daha konforlu hayat tercih etmeleri gibi eğilimler son teknolojik çözüm olan LED aydınlatmaya olan talebi arttırıyor. Bu talep artışı LED aydınlatma ürünlerinin daha ulaşılabilir fiyatlarla sunulmasını mümkün kılıyor. Özellikle tüketici pazarında Türkiye’de LED’e geçiş oranı %50’lerde bulunuyor.

LED dönüşümü konusunda, globalde olduğu gibi Türkiye’de de pazar lideri olarak; özellikle bağlantılı LED sistemleri, anahtar teslim aydınlatma çözümleri gibi birçok konuda Türkiye’de öncü ve destekçi olmaya devam edeceğiz. Yalnızca son teknoloji ürün ve çözümlerin Türkiye’ye getirilmesinin yeterli olmadığının farkındayız.  Aynı zamanda bu ürünlerin güncel yönetmelikler ve teknik şartnamelerle uyumlu olması da bizim için çok hassas bir konudur. A+ ve A++  enerji sınıfı etiketlerine sahip çevreye duyarlı Philips lambalar ve aydınlatma armatürleri ile enerji verimliliğine katkıda bulunarak sürdürülebilir teknolojileri destekliyoruz.

Bağlantılı LED sistemleri de, önümüzdeki dönemde aydınlatmanın olmazsa olmazı haline gelecek. Tam manasıyla, her yönüyle dijital bir dünyaya dönüşen bir aydınlatmadan bahsediyoruz. Geleceğe baktığımızda bir gün tüm ampullerimizin ve armatürlerimizin dijital ve yerel ağa bağlanmaya hazır olacağını görebiliyoruz.

Dijital aydınlatma olarak üç farklı uygulama alanından bahsedebiliriz: Akıllı Evler, Akıllı Ofisler ve Akıllı Şehirler. Akıllı evler için lanse ettiğimiz Philips hue kişisel kablosuz aydınlatma sistemimizi gün geçtikçe genişletiyoruz. Bu ürün sayesinde ışıklar cep telefonu ve akıllı tablet üzerinden kontrol edilebiliyor, 16 milyon farklı renkle değiştirilebiliyor, 600’den fazla aplikasyonu sayesinde bir evin ihtiyaca yönelik tüm aydınlatma senaryoları dijital ortam üzerinden kurgulanabiliyor.

Akıllı ofisler için Philips, Power over Ethernet (PoE) özellikli sistemi geliştirdi. Bu sistem sayesinde kişiler akıllı cep telefonları aracığılıyla ofis aydınlatmasını kontrol edebiliyor ve bina yöneticileri kullanıcı dostu arayüz sayesinde hızlıca binanın toplam enerji tüketimini gözlemleyerek önleyici tedbirler alabiliyor.

Son olarak Akıllı şehirler için inovasyon ve enerji verimliliği sağlayan ürünlerden bahsedebiliriz. Şehir aydınlatması, yerel hükümetin enerji faturasının %60'ına denk geliyor. Nüfusun artması, kentleşme ve orta sınıfın güçlenmesiyle birlikte 2030’da, 2006 ile karşılaştırıldığında, aydınlatma noktalarında %35 artış bekleniyor. Hem nüfusun hem de aydınlatma ihtiyacının artması sebebiyle dünyanın enerji verimli aydınlatmaya her zamankinden daha çok ihtiyacı var. Dünyadaki tüm sokak aydınlatmalarında LED kullanım oranı %12, bağlantılı aydınlatma oranı ise %2 civarında. Akıllı şehirlerin büyük kısmının belkemiğini yüksek enerji verimliliği sağlayan bağlantılı sokak aydınlatmalarının oluşturacağı yeni bir çağdayız.

 

Sektörünüzle ilgili yaşadığınız sorunlar neler ve bu sorunların çözümü noktasında önerileriniz nelerdir?

 

Aydınlatma sektörünün son dönemdeki en büyük problemi sertifikasyon ve kalite standartları açısından denetim eksikliği olarak öne çıkıyor. LED’e geçiş ile birlikte Uzakdoğu’dan çok ucuz fiyatlar ile getirilen gerçek değerlerini yansıtmayan LED ürünler çok ciddi şekilde haksız rekabete sebep oluyor. Çok ucuza pazara çöp diye tabir edilebilecek ürünler ithal ediliyor. Ancak bu ürünlerin üzerlerinde yazan lümen, kullanım ömrü değerleri, enerji verimliliği vb. gerçek değerleri ile örtüşmüyor.

Bir başka sorun ise ilk sorun ile paralel olarak kalite değerlendirme konusunda kullanıcıdaki bilinç seviyesinin henüz ideal seviyede olmaması. Dolayısıyla kullanıcıların doğru kriterleri dikkate almadan gerçekleştirdiği yanlış alım kararları, karşılaştıkları düşük performans sebebiyle, teknolojiye olan güveni aşağıya çekiyor. Bu durumun düzeltilmesi ile ilgili devlete ve üreticilere görev düşüyor. 2017 yılı Haziran ayı itibari ile gümrüğe gelmiş ürünlerin TSE kontrolleri daha sıkı hale geldi. Bu durum, kalitesiz ürünlerin ülkeye girmeden tespit edilmesine olanak sağlayacak. Piyasa denetlemeleri ile de bu ürünlerin tüketiciye sunulmasının önüne geçilebilir. Bunun paralelinde Son tüketicilerin LED aydınlatma ürünlerinin özellikleri, faydaları ve verimlilikleri ile ilgili bilinçlenmesi de üretici firmaların ve meslek odalarının sorumluluğu olması gerekiyor. Biz de Philips Aydınlatma olarak hem kurumsal hem de tüketici nezdinde bilinç artırmaya yönelik çalışmalar yapıyoruz.

 

Philips Aydınlatma Türkiye Genel Müdürü

Eran GÖRGEN