Elektrik Dünyası Dergisi
E Bülten Aboneliği
E-Posta
Ad / Soyad
Ana Sayfa » Röportaj
RöportajTürkiye Yangın Algılama Sistemlerinin Tahmini Pazar Payının 120 Milyon Dolar Civarında Olduğunu Tahmin Ediyoruz
Kategori : Röportaj
Ekleyen : Administrator
Tarih : 2016-11-29 18:33:35


Geri Dön
Türkiye Yangın Algılama Sistemlerinin Tahmini Pazar Payının 120 Milyon Dolar Civarında Olduğunu Tahmin Ediyoruz

Dijinet Elektronik Bina Otomasyon Sistemleri tarafından Türkiye’ye getirilen Teledata One’ın  (Yangın İhbar Santrali) geliş süreciyle ilgili şirketin kurucusu ve Genel Müdürü Alpaslan Ensonra ile ATB İş Merkezindeki ofislerinde aşağıdaki söyleşiyi gerçekleştirdik.

 

Firmanızı ve faaliyet alanınızı kısaca özetler misiniz?

 

1985 yılında TV/Uydu sistemlerinin kurulumunu gerçekleştirme hedefi ile ticari faaliyetimizi başlatarak, zayıf akım sektörüne ilk girenlerdeniz. Bugün TV /uydu, yangın algılama, haberleşme, CCTV, hemşire çağrı, data-network, kartlı geçiş, ses ve ışık sistemleri ana faaliyet alanlarımız olup bu uygulamalarda imalatçı ya da ithalatçı markalarla iş birliği yaparak müşterilerimize çözümler sunmaktayız. Ankara merkez ofisimiz ve İstanbul bölge müdürlüğümüz ile yurtiçi ve yurtdışı projelere hizmet vermekteyiz. Kadromuzda üçü elektrik-elektronik mühendisi olmakla birlikte proje, satış ve teknik departmanlarımız da onlarca deneyimli çalışanlarımızla hizmet vermekteyiz.

 

Teledata One ile yolunuz nasıl kesişti?

 

Zayıf akım ve bina elektroniği alanındaki 30 yıllık tecrübemiz ve kendi markamız olan Dijinet TV/uydu sistemleri ile pazarda tanınır olmamız, bizi başka ürünleri de üretim yada distribütörlük modeli ile pazara sunma konusunda motive etti.

Dijinet Elektronik olarak piyasada kaliteli ve Avrupa menşei bir yangın algılama sistemi markası ile çalışmak istediğimiz dönem, Teledata firmasının da Türkiye piyasasında güçlü bir partner arayışı içinde olduğu bir döneme denk geldi; ve yaklaşık 6 ay süren görüşmelerin sonucunda bugünkü iş ilişkisi doğmuş oldu.

 

Teledata’nın diğer ürünlerden belirgin farkları nelerdir?

 

-Yangında 40 yıllık tecrübeye sahip önemli bir İtalyan markası olması.

- Dünya’da Türkiye dahil 35 ülkede satılıyor olması.

-Şık tasarımı, panel ve dedektörlerde renk ve desen seçenekleri ile mimariyle uyumlu estetik çözümler sunması.

-Sertifikası olan tek dokunmatik ekrana sahip olması.

-Türkçe dâhil 111 dil desteği sağlaması.

-Manuel adresleme seçeneğinin yanında panel üzerinden otomatik adresleme ve programlama seçeneklerini de sunması.

-Kurulumunun kolay olması; son kullanıcı menüsünün çok kolay ve anlaşılır olması.

-Bütün işlemlerin ek hiçbir ekipmana ihtiyaç duymadan panel üzerinden yapılabiliyor olması.

-Adresli gaz detektörlerinin olması.

-Kablolu ve kablosuz cihazlar için hibrid çözümler sunması.

-Multi protokol desteği ile farklı marka loop cihazlarını destekleyebilmesi

-1 loopta 240 adresli cihazı, bir panelde 9 loopu ve network bağlantısında 128 paneli destekleyebilmesi, böylece yaklaşık 250.000 dedektörlük devasa sistemleri destekleyebilecek kapasitede genişleme seçeneklerini sunuyor olması.

-İşlemci ve anakart hatası da dâhil her türlü hatayı yedekleyebilecek seçenekleri sunması, böylece EN-54 standartlarının çok ötesinde sistem güvenliği sağlaması

-Programlama işlemlerini bulut üzerinden topluca gerçekleştirebilmek için miniUsb ile içeri-dışarı aktarım sağlaması.

 

Ürünün Türkiye lansmanı ile ilgili neler yapıyorsunuz? Müşterilerinize ve çözüm ortaklarınıza nasıl ulaşmayı düşünüyorsunuz?

 

İlk olarak İstanbul’da 29 Eylül- 2 Ekim 2016 tarihleri arasındaki ISAF Güvenlik fuarına katıldık. Önümüzdeki günlerde 24-27 Kasım 2016 tarihinde Ankara’da EBO fuarına ve 2017 yılında 13-16 Nisan tarihlerinde Ankara’da Securitex fuarına katılarak ürünlerimizin lansmanını gerçekleştireceğiz. Fuarlar haricinde birebir görüşmeler ile Teledata One’ın lansmanını gerçekleştiriyoruz.

 

Pazarlama hedefleriniz ve bayilik yapılanması için nasıl bir çalışma içerisinde olacaksınız?

 

2015 yılı rakamları itibariyle Türkiye yangın algılama sistemlerinin tahmini pazar payının 120 Milyon Dolar civarında olduğunu tahmin ediyoruz. İlk etapta bizim buradaki hedefimiz 5-6 Milyon Dolar. Bu hedefimizi gerçekleştirmek için özellikle ISAF fuarından sonraki süreçte firmalardan da gelen yoğun talepler doğrultusunda bayi oluşturma sürecini hızlandırdık. Bayilerimizi oluştururken katı ve anlamsız dayatmalardan uzak sade ve her iki taraf için de faydalı model ile çalışmak istiyoruz. Yakın zamanda bu çalışmalarımızın karşılığını alacağımıza inanıyoruz.

 

Sektörün durumunu ve sizin sektördeki yerinizi değerlendirir misiniz?

 

Büyük ve dinamik bir sektör. Çok uluslu ve ulusal markalar var. Ne yazık ki firmalar büyüme sürecine girdiği zaman bayilik, distribütörlük gibi yapılanmaları sadece iktisadi açıdan ele alıyor, çalışanları ise üretim sürecinde yer alan “kimseler” oluyor. Biz bunları bizzat sektörün içinde yaşayarak öğrendik. Sonuçta üretilen bir meta; bir sistemden beklenebilecek özellikler, bu meta üzerinden elde edebilecek kazanç ortada, olayı bu tür mekanik ilişkiye indirgerseniz her ürünün pazarda yer alması, doğru atılımlar ve açılımlarla piyasada yer edinmesi mümkündür. Bu hem bizim sistemimiz için, hem de çıkmış olan ya da ilerde çıkabilecek olan yeni ürünler içinde böyledir. Önemli olan sizin müşteri, meslektaşlarınız ve dağıtım kanallarınız arasındaki ilişkidir.  Kısacası “biz siziz” diyebilen bir anlayış yaratmaya çalışıyoruz. Bugüne kadar kurduğumuz ve kuracağımız ilişkilerle sektörde önemli bir yer edineceğimize inanıyoruz. 

 

Dijinet Elektronik Genel Müdürü

Alpaslan ENSONRA