Elektrik Dünyası Dergisi
E Bülten Aboneliği
E-Posta
Ad / Soyad
Ana Sayfa » Makale
MakaleHer Ürün Hizmetle Desteklenince Değer Kazanır
Kategori : Makale
Ekleyen : Administrator
Tarih : 2016-08-15 15:58:57


Geri Dön
Her Ürün Hizmetle Desteklenince Değer Kazanır

Hangi konuda olursa olsun, bir ürün tek başına bir şey ifade etmez. Herhangi bir ürünün değer kazanması ve aranılır olması için mutlaka hizmetle desteklenmesi gerekir. Girişimciler olarak başarıyı yakalamak istiyorsak eğer, ürettiğimiz her şeye, basit düzeylerde de olsa, mutlaka “hizmet” özelliğimizi katmamız gerekiyor.

Bu hizmetlerin en başında, “ürün çeşitliliği, bol ve ucuz yedek parça sunumu, çabuk teslimat, anlaşılır dilde bilgi ve belgeler, çabuk ve güvenilir servis teşkilatı ve ürünün o bölgeye hitabeden özellikler taşıması” gelmektedir. Ayrıca, kendi ulusal paramızla satış yapmak da önemli bir avantajdır.

Şu anda çekik gözlü rakiplerimiz, sadece çok satılacak ürünleri üretip işin kolayına kaçıyorlar. Onlarla savaşmanın tek yolu, başta ürün çeşitliliği olmak üzere yukarıda belirttiğimiz tüm hizmetleri, yurtiçi ve yurtdışındaki bütün müşterilerimize sunmaktır.

Özellikle amansız Uzakdoğu rekabeti karşısında tek çıkış yolu, ürünlerimize hizmetlerimizi eklemek olmalıdır. Deneyimli ve yetenekli her girişimci, bu gerçeğin farkına varmalı ve olaya bu gözlükle bakmalıdır.

Üstelik kesinlikle bilmeliyiz ki bu durum, sadece ürün ihtiyaçlarının sağlanması değildir. O ürünlerin farklı alternatifleri, bağlantı elemanları, kullanım kolaylığı sağlayacak değişik aksesuarları, hatta yedek parçalarının hazır bulundurulması da gereklidir.

Herkesçe malûmdur, artık çok büyük hacimli olmayan ve ağırlık yönünden hafif durumdaki birçok ürün, kalitesine bakılmaksızın Uzakdoğu’dan geliyor. Dikkatle incelenirse o ülkelerden getirilen ürünlerin çoğunda, bırakın yedek parçaları, bağlantı elemanları ve aksesuarları bile tam olarak ithal edilmiyor. Çeşit zenginliğinden ise eser yok. Oysa her ürün, alternatif seçenekleri oranında değer kazanır. Fakat ne yazıktır ki o ürünleri ithal edenler de alanlar da işin pek farkında değiller.

İşte burada devletin dereye girmesi ve düzenleyici rol oynaması gerekiyor. Birçok üründe, “ülke çapında servis mecburiyeti” getiren devletimizin, bu önemli konuyu da bilinçli, bir yaklaşımla ele alması gerekiyor. Ama üzülerek belirtmek gerekirse, bu konuda herhangi bir önlem alınmış değil. Hatta böyle bir eksikliğin farkına varılıp varılmadığı bile tartışılır.

O zaman, “Devlet teşkilatımız nerede” diye sormak zorunda kalıyoruz. İlgili kurum ve kuruluşların görevlerini neden yapmadıklarını sorgulamaya başlıyoruz. Ayrıca, profesyonel basın kuruluşlarımızın, reklâm gelirleri uğruna sergiledikleri duyarsızlığı kabullenmek de bizleri fazlasıyla rahatsız ediyor. Tek ümidimiz tüketicilerde ama onlar da ne yazıktır ki, “ucuz fiyat” sevdasındalar ve bu konuda şu an için tam olarak bilinçlenmiş değiller.

Aslında devletimizin sadece ithal ürünlerde değil, değişik türden bütün ürünlerde dikkatli olması gerekiyor. Oysa sadece ana ürünü yapıp, hiçbir hizmet vermeyen firmaların sayısı her geçen gün artıyor. Özellikle şehirlere dekoratif ürünler yapan firmalar, bu konuda hiçbir gelişme göstermeden yerlerinde sayıyorlar. Çünkü günümüzde bütün insanlığın önemle üzerinde durduğu görüntü kirliliği konusunda bilinçlenmiş değiller. Ya da biliyorlar ama işlerine gelmiyor. Bu konuda basit bir örnek vermek yeterli olacaktır sanırım:

Uzun yıllardan beri, maliyeti yüksek olan doğal parke taşlarının yerini beton parke elemanları almış durumda. Ama biraz dikkat edilirse, ana ürüne ek olarak sadece yarım boy kenar elemanları üretiyorlar. Yollardaki dönemeçler için ise, hiçbir çözümleri yok. Çünkü standart taşları seri olarak üretmek kolay... Öteki hizmetleri yerine getirmek için ise, çeşit çeşit aksesuarlar yanında özel kullanım alternatifleri sunmayı ve kapsamlı bilgi aktarımı yapmayı da gerektiriyor.

Bu ürünlerle düzenlenen yollara dikkatli gözlerle baktığımızda, bütün önemli ayrıntılarda ve özellikle dönemeçlerde çok kötü görüntülerle karşılaşıyoruz. Hepsi de özensiz, düzensiz, intizamsız ve her yerde farklı ve çağımıza yakışmayan birbirinden çirkin uygulamalar durumunda… Çünkü o ürünleri yapıp, kısa yoldan nemalananlar, günümüzde bütün insanlığın önemle üzerinde durduğu estetik ve görüntü kirliliği konusunda bilinçlenmiş değiller.

 

Not: Bu son konu ile ilgili bir tüketici şikâyeti, yakınma ve herhangi bir öneri var mıdır diye merak ediyorum. Varsa ve bilgi iletilirse, mutlu olacağım.

 

Saygılarımla

Gazanfer SANLITOP