Otellerin Önceliği Misafirlerinin Güvenliği ve Huzuru

3.12.2021 Elektrik Dünyası Dergisi, Haber, EEC, Otellerin Önceliği Misafirlerinin Güvenliği ve Huzuru

"Yangın hayati ve maddi bir risk, göz ardı edilebilecek bir durum değil. O yüzden bakım anlaşması da yapıyoruz."

Sheraton Grand İstanbul Ataşehir, 27 katlı 165 odalı lüks bir otel olarak Marriott zinciri bünyesinde hizmet veriyor. Otelin Mekanik İşler Şefi Ramazan Özkan, tesislerinin can ve mal güvenliği çözümlerini değerlendirdi. Yangın algılama ve alarm, CCTV video kontrol ve kartlı geçiş sistemlerinin kurulumunu yapan EEC ile tüm süreçleri beraber yönettiklerini belirten Ramazan Özkan "Yangın danışmanının testlerinden ne kadar problemsiz geçtiğini birebir gördük. En temiz devreye aldığımız sistem oldu" dedi.

Ramazan Özkan yangın algılama ve alarm sistemlerini; “Sistemin algı seviyesi üst derecede, beklentilerimizi ve Marriott’ın standartlarını sağlıyor. Sistemin hızı istenilen aksiyon süresini karşılıyor. Şimdiye dek tüm testleri sorunsuz geçtik. Malzeme tedariki ile ilgili bir sorun yaşamadık çünkü stoku çok sağlam. Cihazlar da bozulmadığı için çok fazla değişimimiz olmadı. Olsa da otomatik tarama sayesinde montajı çok kolay” sözleriyle yorumladı.

CCTV sisteminin faydalı özelliklerinin başında, geçmişe dönük görüntülere ulaşabilmesi geldiğini belirten ÖzkanKolaylıkla anlaşılabilir bir menüsü var. Birkaç defa uzaktan erişimle güncelleme oldu. CCTV ile ilgili problem yaşasaydık mutlaka başım ağrırdı. En rahat hissettiğim tarafım CCTV” sözleriyle sisteme güvendiğini aktardı.

Ramazan Bey, kartlı geçiş sisteminin en büyük avantajının mahalleri kapatabilmek, kapıları kontrol edebilmek, giriş çıkışları izleyebilmek, ekrandan yer tespiti yapıp direkt müdahale imkanı sağlaması olduğunun altını çizdi. Özkan, “Mesela çalışanlarımızdan bir tanesi teknik odaya girmiş ve kendince oradaki bir vanayı kapatmış. Bunun üzerine sistem arızaya geçti. İşte bunun cevabını, kim girmiş, nereden saat kaçta girmiş, geçiş kontrol sistemi sayesinde bulduk. Zaten bu sistemin en sevdiğim özelliği” dedi.

Özkan, “Bizim otel olarak beklentimiz misafirlerimizin güvenliği ve huzuru. Eşittirini EEC ile aldık, bizim için karanlık bir bölge kalmadı” sözleriyle sistemlerden fayda gördüklerini paylaştı. Çözüm ortağından aldığı hizmete dair ise; “Çözüm odaklı yaklaşıyor, aklımıza gelmeyen ve öngöremediğimiz noktaları netleştiriyor. Bizi doğru yola sürüklüyor” şeklinde konuştu.

Ramazan Özkan Sheraton Grand İstanbul Ataşehir olarak can ve mal güvenliğine öncelik verdiklerinin altını çizdi ve “Yangın, otel ve yüksek katlı binalar için en büyük ve en önemli tehlike. Çevremizdeki binalarda kaçak akım rölesi iptal edilip adresleme yapılmadan konulan duman dedektörleri yüzünden yaşanan ölümleri biliyoruz. Bu yüzden yangın algılama sistemi bizim için en önemli nokta. Mobilizasyon aşamasında yaptığımız ilk şey zaten yangın alarm sistemi oluşturmaktı. Biliyorsunuz ki, her şeyin önüne geçebiliyorsunuz ama yangının önüne ancak önceden haber alırsanız geçebiliyorsunuz. Su baskını olduğu zaman bir çözüm bulursunuz ama yangına iş işten geçtikten sonra müdahale etmek çok zor. Doğru tespit ve doğru zamanlama sizi çözüme götürüyor. Yangın hem maddi hem hayati bir risk, öyle göz ardı edilebilecek bir durum değil. Bu yüzden bakım anlaşması da yapıyoruz” sözleriyle sistemin varlığına ve sürekliliğine önem verdiklerini dile getirdi.